BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sabtu, 7 Januari 2012

CeRiTerA SaHaBaT seJati kU~ ieda n lekha~



Kawan
bila rasa ingin menangis
hubungilah aku
aku takkan suruh kau berhenti menangis
tapi...aku akan kata
"aku ingin menangis dengan kau
tapi tak leh lama sangat
nanti habis air mata aku"





Kawan
jika terasa nak larikan diri
jauh dari masalah yg menyelubungi
maklumkan aku
aku takkan halang kau
tapi... aku akan kata
"berlarilah bersama aku
untuk kau lupakan sementara masalah
cuma jangan terlalu laju
aku tak larat nak kejar
kaki aku pendek."
dan lepas itu aku juga akan kata
"Kau tak boleh selamanya lari dari masalah, hadapi ia"




Kawan
jika kau kecewa keluargamu tak bahagia
beritahulah aku
aku takkan minta kau benci pada keluargamu
tapi… aku akan kata
"Kajilah punca kekecewaanmu, dan paling penting
terimalah segala ketentuan Allah..."


Kawan
jika kau kecewa
dengan hubungan kawan kau tu satu hari nanti
ceritalah pada aku
aku takkan memburukkan dia
tapi aku akan kata
"cubalah letakkan diri kau ke dalam dirinya,
dan kau akan mengerti..."
Tetapi kawan
jika suatu hari aku berdiam diri
aku tak balas sms kau
aku tak angkat panggilan dari kau
hubungilah aku segera (kot emel ke, kot surat ke)
sebab waktu itu aku
ermmm...
aku sangat perlukan kau (dan aku malu untuk mengakuinya)
atau mungkin...
aku telah kekal bersemadi
diruang nan dalam dan sepi.
bila cerita sal shabat aja ade 2 owg sahabat sejaty aja nthen ktowg da kwn lbih krg 7 thn,, my b agak lame... coz dr f1 ktowg knl smpai f3 br la ktowg kwn rapat nama dye
Siti Zubaidah Binti Hamid...dan zulaikha adnan. owgnyer sgt2 lha cun n cute... hehehe,,, aja syg sanat2 kat dye coz dye kwn suka n duka khidupan aja die taw masalah and ktowg same mbantu... dlm soal pelajaran kowg mmg akn study sme2 smbel d ketuai oleh lyka.... dye mmg baik ktowg knl dye time f5 n ktowg still kwn sjaty smpai skg.. heee.... mmg klaka la an... law nk cte sal zaman skola dlu mmg kami ni "ratu kem" hehe so jgn risaw mke kami lha ckgu akan trik msk kem....n then banyak kenanga kami mse kje dolu2 kami mmg suke mniage time bln puase before msk u ni pown kami de bkk gerai kat koyan kami mnniage air n tut...... mknn fav semalaya...hehehe kami mmg sentiasa b3 dlam ape jua persoalan xksh la aja rase kami da mcm adek beradik da.... bab2 duit aja ase kami xpnh bkire pe yg dapat 2 la untung kami ni lha persahabatan sejati hehe cyg kowg taw aq mmg xpnh jmpe mbe sebaik kowg n aq mmg terharu sgt2 dpt knl kowg dlm idp aq kowg mmg terbaik lha... n pe aja nk gtaw kat sni mmg aja sygkan kwn2 aja.... xksh la... pe owg nk ckp ajja mmmg xnk pts kwn dgn dowg coz dowg kwn sjaty aja.. n aja arap smpai akhir hayat aja pown.. dowg still ley mlawat kbur aja... ni pic yg mgatakan kami sentiase bsame,,,hehe sume pic ni di rakam sewaktu kami berada di GENTING HIGHLAND PADA 16/07/2011 pada hari persahabatan kami...



~Pic aja n ida time kami kat alamanda ptrajaya~



~aja n lyka time kat gentIng sje nk lpskan tekaanan d sane hehe this is the best moment i had with u all~

~Sweet memoir with my bff~



~ ni lha dye cik zuelyka adnan cute tOmey n sgt2 care thadap aja aq syg ko beb!!!~ heee....miz u


~ hehe happy sgt dpt knl kowg smoga kowg taw aq syg kowg sgt2..~


~suasana dikala malam menjelma sangat2 indah~


~aizul n lyka~
Bukannya senang nak cari kawan yang baik .
Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik .

~ heee tetibe lak de pic bO y kat c2 un...dye lha pengarang jantung kami b3 time kat gnting ary 2 bkn pe dye la owg yg bwk ktowg maen pondok2 kat genting time 2 ktowg mmg xtdo dr kol 9 pg smpai pkol 9 pg hari sok nyew huh..demam dibuatnye dok kat kwsn sjuk kat tp hotel lpk borak cte sal mase depan kami sme2,,,mmg kenngan terindah lha aq rs kan time 2 n sume 2 da tngal kngan buat kite smua n pkare 2 xkn dpt berulang lg :(



~hehe smart plop hahaha,,,msih single n available so cpt2 isi borang!!~~



~Kawan yang baik tidak pernah mengumpat di belakang kawan baiknya.
Kawan yang baik tidak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baiknya.
Sebaliknya kawan yang baiklah yang paling banyak membantu kawan baiknya untuk mencapai kejayaan~


~Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira.
Kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan kepada kawan biasa~


~Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baiknya.~

~Dan kalau kita hendak mendapat kawan baik yang baik, kita mestilah terlebih dahulu menjadi seorang kawan yang baik kepada kawan baik kita Dan semoga kita menjadi kawan baik yang baik!~



~ anDainya aQ pergi dulu sebelum kamu simpankan kenangan kite besemadi di haty agar ikatan persahabatan kite kan mekar seindah taman syurga di sana nanty amin..~ hehe muke pon da xsupe owg yg sbnrnye hehe mmg sayu je kan..tgk lha,, btapa kuatny smangat kami...nk bsama walau pe pown kami akan ttp bsama n sama2 jatuh bngun nye kami adlah usaha kami sendirik ala xsalah pown kelihatan buruk d mata owg janji haty kite x sburuk owg yg cantek e2 kan.. kan.. gambar xsmestinye mgambarkan tuanye buruk n dont judge book by discover~



~ perkara paling menakjubkan adalah berada di angkasa dan di hempas ke bumi dgn menaiki binatang berbisa ini dan melihat suasana owg bersuka ria mmg menenangkan fikiran yg berkelodak hehehe try la permmainan ini sgt indah mengintai di kaki langit sana mmg terbaik lha...~





~~ klaka kan... hehe so sweet~~~



hehehe....xde ape nk d ckpkan but kami mmg owg jalanan time ni 2 yg jd jiwa kacau 2 heee



indahnye dunia!!! hehe kami da nk alek..bye gentIng!!! mwahhh2x

kurniaan allah dunia ini sgt2 indah...moga kita x lalai mhadapinya...sahabat sejati adalah sahabat yang tidak pernah jemu berkawan dengan kita..berkongsi segala suka duka..saling membantu tika susah.

1 ulasan:

  1. sehingga kini segala kenanagn dan memori idup aja bersama sahabat2 aja mmg kekal d egtan xkan pernah 1x pown aja akan mlupakan kowg thnz coz sudi mjd sahabat aja n aja amat2 hargai kowg...

    BalasPadam